אם החלטתם לעצב את הבית מחדש או שזה עתה סיימת לבנות בית חדש ואתם מתלבטים איך לארגן ולאבזר אותו, סביר להניח שאת הרצפה תשאירו לסוף. אבל הרצפה כמו כל מרכיב אחר בבית, צריכה לקבל התייחסות, ונכון שיש כאלו שמשאירים אותה ריקה ועירומה אבל הדבר הנכון הוא להניח בה שטיחים. אין כמו לרדת מהספה בחורף יחפים ולהניח את הרגליים על שטיח צמרירי ונעים. אך מעבר לכך, יש עוד כמה יתרונות לשטיחים והנה חלק מהם:

יתרונות השטיחים

  • מראה חמים יותר – בית עם שטיחים ובעיקר אם יש שטיח בסלון נראה בית נעים יותר וחמים יותר. שטיח משווה לכל חלל מראה טבעי ויפה וזה יכול להיות בהחלט שדרוג מהמראה הקודם של הבית.
  • מקום למשחק עבור הילדים – אם יש לכם ילדים קטנים ואתם רוצים שהם יישחקו בבית וגם ייהנו, שטיח כ"משטח פעילות" הוא פתרון מצוין. הוא נעים תמיד, הוא רך ובטוח יותר, ונכון, הוא גם מועד ללכלוך אבל עם הקפדה מינימלית אין שום סיבה שהוא לא ישרוד.

סוגי השטיחים

יש סוגים שונים של שטיחים והשוני ביניהם הוא הטכניקה שמשמשת להכנתם, הצפיפות שלהם וכמובן איך לא – ארץ מוצאם. הנה כמה מסוגי השטיחים הקיימים: יש את השטיחים הפרסיים המוכרים כל כך, שטיחים עירוניים או "כפריים" שמאופיינים בגובה הסיבים ובצפיפות שלהם. יש את שטיחי ה"שאגי" והשטיחים האירופאיים בכלל, שטיחים סינתטיים העשויים בעבודת יד (לא עשויים מצמר טבעי מה שמתאים לסובלים מאלרגיה) ויש את השטיחים האפגניים, שטיחים שהם חוטים העשויים מצמר ומעליהם חוטי משי צפופים בגוונים עזים.

איך בוחרים שטיח איכותי

מה שמגדיר שטיח איכותי הוא צפיפות הסיבים, הסוג שלהם והחוזק שלהם. יש פרמטרים שונים לבחירת שטיח אך החשוב ביותר הוא התאמה של העמידות שלו לאן שהוא מיועד. אתם צריכים לשאוף שהוא יחזיק מעמד שנים ולכן אם הוא מיועד להיות מתחת לריהוט או בכל אזור "בעייתי" אחר, אל תחסכו ותקנו את מה שיהיה הכי חזק.

אצלנו ב"בהלול עיצובים" תוכלו לקבל ייעוץ אישי לבחירת השטיח המתאים לכם ביותר. צרו אתנו קשר ונשמח לסייע לכם!